Som vi tidigare har berättat har Röda Korsets Ungdomsförbund under 2018 ett samarbete med företaget Kelloggs Under utvalada månader i år har du kunnat se vår logga i affärerna samt i reklam på TV. Kelloggs kampanj har inneburti att när du köper ett paket Kelloggs-flingor så stödjer du våra frukostklubbar.
Breakfast for better days
1930 skänkte Kelloggs grundare W.K. Kellogg hela sin rikedom till The Kellogg Foundation – en stiftelse som än idag bidrar med pengar till olika frukostinitiativ runt om i världen. Under namnet ”Breakfast for better days” bidrar Kelloggs med mat och finansiering till projekt som liknar frukostklubben runt om i världen, bland annat i Tyskland, Danmark, Kanada, Sydafrika och Australien.
Ända sedan starten 2009 har frukostklubben samarbetat med Kelloggs. Kelloggs var med och startade frukostklubben och har varje år bidragit med pengar för att vi ska kunna ha frukostklubbar runtom i Sverige. Med hjälp av medel från The Kellogg Foundation och andra bidragsgivare har Röda Korsets Ungdomsförbund möjligheten att driva frukostklubben. För detta är vi mycket tacksamma.
Under april maj innebar kampanjen att det fanns material runtomkring hyllorna i olika livsmedelsbutiker. Dessut kunde du i våras se en TV-reklam som en del av kampanjen. Nu under augusti och september var det dags igen för en ny kampanj i samband med lanseringen av Kelloggs nya produkter. Här bredvid kan du se hur kampanjen för hösten har sett ut.
Vi vet att frukostklubben gör skillnad för att alla barn ska ha chans till en trygg start på dagen. Vi ser att frukostklubben är uppskattad bland elever och lärare. Våra frivilliga runtom i landet gör ett fantastiskt jobb att göra Frukostklubben möjlig. Bilden nedan är tagen från våra frivilliga i Lund!
Vi säger tack Kelloggs som bidrar och gör Frukostklubben möjlig!